256125 tilelogo darkgray 547a71 large 1503054636

Fiets, telefoon of portemonnee overal terugvinden?

Tile introduceert Tile Slim en Tile Mate in Nederland

17 juli 2017, Bunnik – Hoe handig zou het zijn als je je verloren sleutelbos, koffer of zelfs auto terug zou kunnen vinden via een app? Met Tile kan het. Bevestig de Tile Slim of Tile Mate aan je eigendommen en volg de locatie ervan via de app. Goed nieuws: Tile, de succesvolste startup die voort is gekomen uit een crowdfundingscampagne, is nu ook in Nederland verkrijgbaar.

256143 tile%20mate%20and%20tile%20slim c73a38 large 1503056914

De Tile-trackers werken via bluetooth, zijn dun, licht van gewicht en waterbestendig. Eigenaren bevestigen het met een ring of plakstrip aan hun sleutels of op hun telefoon, of stoppen het los in hun koffer of portemonnee. Tile is er in twee varianten: Tile Slim en Tile Mate. Tile Mate is met name geschikt om aan sleutelbossen, bagage en tassen te hangen. Tile Slim is even dun als twee pasjes en is eenvoudig te plakken aan eigendommen als laptops of paspoorten of als pasje in een tas of portemonnee te stoppen.

Tile-community

Bij verlies kunnen Tile-eigenaren via de app de locatie van hun Tile opsporen of op hun Tile een persoonlijke ringtone laten afspelen. Zo zien of horen zij direct waar hun spullen zijn. Het werkt ook andersom: door op hun Tile te drukken, speelt een geluid af op iemands verloren of kwijtgeraakte smartphone of tablet. Bevinden de spullen zich buiten de eigen bluetooth-range, dan kunnen gebruikers een beroep doen op de Tile-community. Bij bijvoorbeeld diefstal of verlies kan de Tile-gebruiker zijn Tile opgeven als ‘lost’. Als andere Tile-gebruikers in de buurt van deze Tile komen, updaten zij de status van deze Tile anoniem zodat de eigenaar een notificatie van de locatie van zijn Tile krijgt. Zo zijn er al veel auto’s, fietsen, sieraden, sleutelbossen en zelfs huisdieren teruggevonden dankzij de Tile-community.

Mike Farley, medeoprichter en CEO van Tile: “Het idee voor Tile ontstond doordat mijn vrouw nogal eens wat kwijtraakt: meerdere jassen, een portemonnee, telefoon, sleutels, tassen en zelfs een huurauto. Gemiddeld besteedt iemand zo’n 3.700 uur van zijn leven aan het zoeken naar zijn spullen. Dat zijn 153 dagen! Daar wilde ik iets op bedenken. Inmiddels hebben we gebruikers in 230 landen en lokaliseren we wereldwijd dagelijks al twee miljoen items. We breiden onze community graag uit naar Nederland.”

Tile Mate en Tile Slim zijn verkrijgbaar in Nederland bij MediaMarkt en online bij Coolblue, fonQ en bol.com voor de adviesprijzen van:

• Tile Mate: 1 stuk voor € 26,95; 4 stuks voor € 74,95.
  • Tile Slim: 1 stuk voor € 34,99.
  • Tile Combo (2 stuks Tile Mate; 2 stuks Tile Slim) voor € 74,95.

Over Tile

Verlies nooit meer je portemonnee, tas of smartphone met Tile Slim of Tile Mate. Bevestig ze met een ring aan je sleutels, een plakstrip aan je tablet of stop ze los in je tas. Vind hun locatie terug via de app of door een geluid af te spelen. In juni 2014 werd de eerste Tile verkocht; inmiddels zijn ze wereldwijd verkrijgbaar bij 25.000 verkooppunten en tracken gebruikers in 230 landen meer dan twee miljoen items. Meer weten? Kijk op www.tile.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Klik voor beeldmateriaal van Tile Mate en Tile Slim.

Voor meer informatie over Tile kun je contact opnemen met:

LVTPR

IJze de Vries / Noëlle van der Vliet

Geen persberichten meer ontvangen of voorkeuren wijzigen? Mail ons.

About Tile

Verlies nooit meer je portemonnee, tas of smartphone met Tile Slim of Tile Mate – de dunste bluetooth-trackers ter wereld. Bevestig ze met een ring aan je sleutels, een plakstrip aan je tablet of stop ze los in je tas. Vind hun locatie terug via de app of door een geluid af te spelen. In juni 2014 werd de eerste Tile verkocht; inmiddels zijn ze wereldwijd verkrijgbaar bij 25.000 verkooppunten en tracken gebruikers in 230 landen meer dan twee miljoen items. Meer weten? Kijk op www.thetileapp.com.