291398 256125 tilelogo darkgray 547a71 original 1503054636 b2b884 original 1538400090

Tile lanceert beste producten tot nog toe: langste batterijduur en nieuwe terugvindmogelijkheden

Nieuwe Tile Mate en Pro hebben groter bereik en betere, vervangbare batterij; Tile Premium-abonnement breidt terugvindmogelijkheden uit met zes nieuwe diensten

291349 tilepro inblack 17ded3 large 1538385538

Bunnik, 2 oktober 2018 - Tile, ’s werelds meest toonaangevende smart location-organisatie, introduceert nieuwe versies van de populaire Tile Mate en Tile Pro. De nieuwe modellen bieden een groter bereik, een hoger geluidsvolume en vervangbare batterijen. Om de mogelijkheden van de Tile-terugvindoplossingen verder uit te breiden, onthult de organisatie ook Tile Premium: een abonnementsservice met extra, exclusieve diensten, waaronder gratis batterijvervanging, slimme alerts en een locatiehistorie van dertig dagen. Deze nieuwe producten en diensten versterken Tile’s positie als de meest uitgebreide oplossing voor het terugvinden van waardevolle spullen.

“Bij Tile zoeken we continu naar mogelijkheden om de gebruiksprestaties en -ervaring te verbeteren”, zegt CJ Prober, Chief Executive Officer van Tile. “Het luisteren naar onze gebruikers speelt een belangrijke rol in ons ontwikkelingsproces. De laatste tijd kregen we veel verzoeken voor een vervangbare batterij. De nieuwe Tile Mate en Pro zijn onze eerste modellen die zo’n batterij hebben en zijn daarmee onze beste Tiles ooit.”

De nieuwe Tile Mate en Pro zijn oneindig te gebruiken, mede door de gegarandeerde batterijlevensduur van een jaar. Om tegemoet te komen aan Tile-standaarden op het vlak van gebruiksvriendelijkheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid, heeft het Tile-team een jaar lang gewerkt aan de optimalisatie van de volledige gebruikservaring. Daarbij hoorde ook het uitgebreid testen van het optimaal gebruiksvriendelijke batterijklepje. Tile verhoogt ook de standaard in de sector door het geluidsvolume te verhogen en het bluetooth-bereik voor beide producten uit te breiden. Tile Mate biedt een bluetooth-bereik van ruim 45 meter. De Tile Pro biedt een uniek bluetooth-bereik van ruim 90 meter.

De Tile Mate en Tile Pro zijn verkrijgbaar op Tile.com en via CoolblueBol.com en MediaMarkt voor respectievelijk 24,99 euro en 34,99 euro.

291399 tilepremiumlogo 050e4b original 1538400284

Voor gebruikers op zoek naar nog meer gemak en peace of mind biedt Tile Premium diverse nieuwe opties. Terwijl alle bestaande mogelijkheden in de app gratis blijven voor alle gebruikers, maakt Tile Premium zes extra diensten mogelijk.

• Gratis accuvervanging. Premium-abonnees krijgen jaarlijks gratis nieuwe batterijen voor een ongelimiteerd aantal Tiles in hun account. Deze batterijen worden elk jaar verstuurd nog voordat de levensduur van de huidige batterij verstreken is. Zo hoeven gebruikers niet meer zelf te zoeken naar vervangende batterijen en ze aan te schaffen.
  • Slimme alerts. Tile heeft klanten altijd geholpen bij het vinden van verloren voorwerpen, maar dankzij slimme alerts helpt Tile Premium-abonnees een proactieve aanpak te kiezen om hun waardevolle spullen in de gaten te houden. Abonnees kunnen alerts inschakelen om een notificatie te ontvangen als ze hun huis verlaten zonder specifieke Tile-items, waardoor ze waardevolle tijd besparen. Slimme alerts zijn vooralsnog alleen beschikbaar als bètaversie.
  • Oneindig delen. Meerdere Tile-gebruikers kunnen nu dezelfde Tile beheren, waardoor het nog eenvoudiger is om gedeelde items te tracken. Denk hierbij aan de afstandsbediening. Al deze gebruikers kunnen de Tile laten afgaan binnen bluetooth-bereik en de ‘Last Place Seen’ bekijken om verloren items snel terug te vinden.
  • Locatiehistorie. Klanten kunnen nu tot dertig dagen terug de locatiehistorie van elk van hun Tile-producten bekijken. Dit is de langste locatiehistorie in de markt. De mogelijkheid om te zien waar een Tile is geweest, stelt gebruikers in staat om hun stappen na te gaan en verloren items terug te vinden.
  • Verbeterde garantie. Premium-abonnees ontvangen een nog langere garantieperiode. Voor de Tile Mate- en Tile Pro-versies wordt dit nu drie jaar. Alle Tiles hebben uitgebreide robuustheidstests doorstaan en zijn ontworpen om minimaal een jaar mee te gaan. Als je Tile problemen geeft in de eerste drie jaar en je bent Premium-abonnee, vervangt Tile hem gratis.
  • Premium klantenservice. Naast e-mail en onlinechat hebben Premium-abonnees toegang tot een directe berichtendienst van het supportteam van Tile. Klanten kunnen hun berichten direct via de Tile-app sturen voor nog meer ondersteuning.
Tile Premium is beschikbaar voor 34,99 euro per jaar of 3,49 euro per maand. Alle nieuwe Premium-abonnees kunnen zich aanmelden voor een probeerperiode van een maand. Tile Premium-klanten profiteren van de premiummogelijkheden op alle actieve Tiles in hun account, waaronder ook partnerproducten met Tile-mogelijkheden. Nieuwe abonnees kunnen zich aanmelden op de Tile-website of via de iOS-app zonder enige verplichting en met de mogelijkheid om op elk moment op te zeggen. Een Android-versie volgt binnenkort.

Over Tile

Tile's missie is om een wereld te bouwen waarin iedereen alles kan terugvinden wat er toe doet. Met meer dan 15 miljoen verkochte Tiles in meer dan 230 landen, vindt de Tile-community vandaag de dag al meer dan vier miljoen unieke items per dag. Het bedrijf is gevestigd in San Mateo, Californië, en wordt ondersteund door Bessemer Venture Partners, GGV Capital en Khosla Ventures. Meer informatie: Tile.com.

Noot voor redactie, niet voor publicatie

Voor meer beeldmateriaal, klik hier.

Neem contact met ons op voor meer informatie en/ of reviewmogelijkheden.

Mediacontact

LVTPR

Noëlle van der Vliet & Rosanne van Setten

+ 31 (0) 30 65 65 070

Over Tile

Verlies nooit meer je portemonnee, tas of smartphone met Tile Slim of Tile Mate – de dunste bluetooth-trackers ter wereld. Bevestig ze met een ring aan je sleutels, een plakstrip aan je tablet of stop ze los in je tas. Vind hun locatie terug via de app of door een geluid af te spelen. In juni 2014 werd de eerste Tile verkocht; inmiddels zijn ze wereldwijd verkrijgbaar bij 25.000 verkooppunten en tracken gebruikers in 230 landen meer dan twee miljoen items. Meer weten? Kijk op www.thetileapp.com.